Lieliskadavana.lv lapa izmanto četrus galvenos sīkfailu veidus.
Turpinot pārlūkot, Tu piekrīti obligātajiem sīkfailiem. Tu vari arī piekrist citu sīkfailu izmantošanai. Datu pārzinis UAB "Gera dovana". Tu vari mainīt vai atjaunināt savas izvēles šeit Privātuma politika.
Apstiprināt izvēlētos
4.7 vērtējums (vairāk nekā 4000 atsauksmes) Bezmaksas maiņa un piegāde Derīgs 12 mēnešus. Uzņēmumiem B.U.J. Tirdzniecības vietas Palīdzība
Pašapkalpošanās
Izlase

Intervija par jahtu “Raido“

2024-06-10

Intervija par jahtu “Raido“

Dāvājot cilvēkiem iespēju bezrūpīgi svinēt dzīvi uz ūdens un atstāt aiz muguras ikdienas rūpes, jahta “Raido“ piedāvā fantastisku atpūtu, ar buru vai motorjahtu dodoties Latvijas iecienītākajos ūdens ceļos Daugavā, Lielupē, citās mūsu upēs un Baltijas jūras viļņos. “Raido Travel“ sniedz alternatīvu tradicionālajai atpūtai un izceļas ar savu personīgo pieeju un plašo pakalpojumu klāstu – no īsiem privātiem vai grupu braucieniem līdz ilgstošām ekskursijām uz citām ostām un valstīm. Uzzini, kādi izaicinājumi un atklāsmes aktuāli kapteinim un “Raido Travel“ īpašniekam Vladimiram Rodionovam, un kas viņa loloto biznesu atšķir no citiem nišas spēlētājiem.

 

Cik un kādas jahtas ir “Raido Travel” piedāvājumā?

Mūsu ģimenes uzņēmums “Raido Travel” pašlaik piedāvā izbraucienus ar trīs dažādām jahtām. Jahtas izvēlētas tā, lai apmierinātu pieprasījumu un mūsu klientu dažādās vēlmes – no maciņam draudzīga īsāka brauciena divatā līdz komfortablam izbraucienam 16-20 cilvēkiem. Mūsu flotē ir buru jahta “Raido”, buru katamarāns “NatCat” un motorjahta “Lieliska Dāvana”.

 

Cik sen Jūsu ģimene piedāvā jahtu pārvadājumus un kas Jūs pamudināja uzsākt šo biznesu?

Viss sākās tālajā 2007. gadā, kad es nopirku savu pirmo mazo jahtiņu un ievietoju reklāmu. Jāatzīst, ka tie bija epizodiski izbraucieni, kas vien palīdzēja atbalstīt jahtas uzturēšanu. Šo pirmo jahtu man 2011. gadā izdevās veiksmīgi pārdot. Pēc tam, ieguldot visus iekrājumus, 2012. gadā iegādājos “Raido”. Sākotnēji jauno jahtu iegādājos tikai privātai lietošanai un nekādu biznesu nebiju plānojis, jo ar kādu draugu biju vienojies dalīt izdevumus apmaiņā pret iespēju viņam arī izmantot jahtu personīgām vajadzībām. Diemžēl vai par laimi, vienošanās ar draugu palika tikai sarunu līmenī, kamēr izdevumi par laivu ievērojami pieauga, jo tā bija lielāka par iepriekšējo. Tāpēc, lai ģimenes budžets ļoti neciestu, man nu jau nācās daudz intensīvāk reklamēt izbraucienus ar jahtu, kas rezultātā pārtapa manā šodienas biznesā – “Raido Travel”.

 

Kas ir mainījies kopš biznesa idejas pirmsākumiem līdz šodienai?

Kā jau atklāju, šī biznesa pamatā nebija idejas pelnīt –  bija hobijs un apstākļu sakritība. Protams, tāpat piedzīvojām izmaiņas. Viens no svarīgākajām atskaites punktiem mums bija pāreja no brīvdienu un vakaru izbraucieniem uz pilnas slodzes nodarbošanos. Klientiem piedāvājam doties braucienos ar jahtu no plkst. 10.00 līdz pat 23.00 – atkarīgs no mēneša. Vēl viena būtiska izmaiņa bija tā, ka mēs kopā ar partneriem iegādājāmies vēl divas jahtas – buru katamarānu “NatCat” un motorjahtu “Lieliska Dāvana”.

Reģistrējām biznesu saskaņā ar visām Latvijas likumdošanas prasībām, noslēdzām sadarbību ar kapteiņiem, lai varētu nodrošināt vairākus izbraucienus vienlaicīgi. Neparedzētu tehnisku problēmu gadījumā mēs varam piedāvāt klientiem citu jahtu un neizjaukt viņu plānus. Tāpat esam centralizējuši jahtu apkopi un remontu, izveidojām mājaslapu www.raidotravel.com. Redzams, ka izaugsme no privāta hobija līmeņa brīvajā laikā līdz funkcionējošam uzņēmumam ar 3 jahtām, kapteiņiem, pastāvīgiem klientiem un skaidru plānošanas sistēmu ir nepārtraukts uzlabojumu un attīstības process.





Kas ir lielākie izaicinājumi, ar kuriem esat saskārušies, kamēr esat ūdens pārvadājumu biznesā?

Galvenokārt divi! Pirmais izaicinājums, nodarbojoties ar jahtu pārvadājumu organizēšanu Latvijā, ir salīdzinoši īsā sezona un kaprīzie laika apstākļi. Neviens neinteresējas par izbraucieniem aprīlī vai oktobrī, un arī maijā un jūnijā pieprasījums tikai sāk pieaugt. “Viskarstākie” mēneši ir jūlijs un augusts, kuros mums jāstrādā ar maksimālo atdevi, lai segtu jahtu uzturēšanas izmaksas, kapteiņu algas un veidotu uzkrājumus, ko ieguldīt tehniskos uzlabojumos. Kopumā Vidusjūras, Karību jūras un citu siltāku vietu jahtu flotes darbības modelis šeit nedarbojas, tāpēc Latvijā šis bizness īpaši neatmaksājas un tai jābūt īstai sirdslietai. Piemēram, jauna, liela, moderna un pilnībā aprīkota 15 metrus gara motorjahta 8-12 cilvēkiem var maksāt 1,5-2 miljonus eiro un, rēķinot biznesa ieņēmumu un izdevumu plūsmu Latvijā, tā atmaksātos 60 gados. Otrais izaicinājums izriet no pirmā – remontdarbus, krāsošanu un lakošanu var veikt tikai sausā laikā, vismaz +10 grādos. Latvijā pavasarī laikapstākļi ļoti strauji pārslēdzas no ziemīgiem uz vasarīgiem, un pirmie klienti jau vēlas doties braucienos, tāpēc atjaunošanas darbiem laika ir maz, jāstrādā no rītausmas līdz krēslai.

 

Vai ir nācies pielāgot savu biznesu, reaģējot uz klientu prasībām un vajadzībām vai nozares jaunākajām tendencēm?

Protams – jebkuram normālam biznesam ir jāsniedz klientam tas, kas patīk klientam, nevis uzņēmuma vadītājam. Tieši tā izveidojās mūsu pašreizējie piedāvājumi, kur lielākā daļa cilvēku izvēlas īslaicīgus braucienus ar jahtu. No organizatoriskā viedokļa mums būtu vieglāk vest klientus garus braucienos uz visu dienu vai pat nedēļu, bet pieprasījums pēc tā ir ļoti mazs, kaut arī tas pastāv. Rīkojam braucienus ar jahtu uz citām ostām un valstīm, īpaši pieprasīts ir brauciens uz Roņu salu (Ruhnu). Runājot par tendencēm, par laimi tās ir nemainīgas. Saule, zils ūdens, plašums un vējš – ko gan te mainīt? Visās jahtās klientu ērtībai esam uzstādījuši bezvadu skaļruņus, lai mīļākā mūzika un vajadzīgā atmosfēra būtu viegli pieejama caur Bluetooth.

 

Kā Jūs nodrošināt pasažieru drošību uz ūdens un savos transportlīdzekļos?

“Raido Travel” jahtas, protams, pilnībā atbilst pasažieru pārvadājumu ar ūdens transportu likumdošanas prasībām, tāpat glābšanas un signalizācijas sistēmas regulāri pārbauda eksperti. Tomēr, iespējams, svarīgākais aspekts ir kapteiņa nemanāma, bet pastāvīga kontrole pār notiekošo uz jahtas. Brauciena sākumā mēs veicam īsu instruktāžu un turpmāk sekojam tās izpildei. Atbildot uz bieži uzdoto jautājumu – nē, 15 gadu laikā neviens nav pārkritis pār bortu un nav bijis neviena negadījuma. Dažas reizes ir nācies paaugstināt balsi uz klientiem, kurus par daudz apreibinājis alkohols (tāpēc vienmēr atgādinām ievērot mēru!), bet šajās reizēs mums ir veiksmīgi izdevies saglabāt kontroli pār situāciju.

 

Vai varat pastāstīt vairāk par savas ģimenes iesaisti – vai visi esat uz “Tu” ar ūdeņiem?

Visa mūsu ģimene ļoti mīl jahtas un burāšanu, un sezonas laikā mēs strādājam kā komanda. Dēls palīdz ar sagatavošanos, remontiem un izbraukumiem. Nereti kopējais izbraukumu ilgums sasniedz 13 stundas, un tad bez maiņas nevar iztikt. Pietauvoties tik lielai motorizētajai jahtai kā “Lieliska Dāvana” ir diezgan sarežģīti un bieži vien grūti vai pat neiespējami paveikt vienatnē. Te nepieciešams matrozis, kurš paveic darbu ar šmartēšanas virvēm. Mana sieva parūpējas, lai intensīvajā jahtu izbraucienu sezonā nebūtu jādomā par sadzīves lietām – jo mājās mums laiks atliek tikai gulēšanai. Dažkārt arī viņa piedalās jahtu braucienos kā matroze.

 

Vai Jums ir zināmi interesanti fakti par savām jahtām, pirms kļuvāt par to īpašniekiem?

Laivu vēsture parasti ir cieši saistīta ar to īpašniekiem, projektēšanu un būvēšanu. Visas mūsu jahtas ir sērijveida un būvētas kuģu būvētavās. Piemēram, interesants fakts par buru jahtu “Raido”, kas būvēta Zviedrijā, ir, ka tā sertificēta kā A klases – tātad šī nelielā jahta ir piemērota okeāna ceļojumiem. Ar šīm jahtām cilvēki dodas apkārt pasaulei! Jahtas projektu Bostrom-31 jeb B-31 projektēja Bostrom brāļi ar mērķi izveidot izmaksu ziņā pieejamu buru jahtu zviedriem un Zviedrijas ūdeņiem. Daudzas šīs sērijas jahtas tika izgatavotas kā tukšs korpuss ar mastu, takelāžu un burām, un nākamais īpašnieks varēja pats izveidot visu interjeru, uzstādīt dzinēju un tā tālāk. Tāpēc katra B-31 ir unikāla. Taču kopīgais ir pārsteidzošā stabilitāte un izturīgais korpuss, tā fiziski nevar apgāzties nevienā vējā. B-31 nebaidās no triecieniem pret akmeņiem pat pilnā ātrumā. Šis modelis patiešām ir izdevies un Zviedrijā tās ir iemīļojušas vairākas jahtu braucēju paaudzes.

Katamarāns “NatCat” ražots Anglijā, “Catalac” kuģu būvētavā Dorsetā, kur kopumā izgatavotas 255 šādas jahtas – tas ir liels panākums. “Raido Travel” modelis – “Catalac 9M” – ir saņēmis neticami daudz labu atsauksmju gan no citiem jahtu īpašniekiem, gan burāšanas ekspertiem. Šis katamarāns iepriekš piederēja pensijas vecuma cilvēkam, kurš tajā visu vasaru ceļoja pa Atlantijas okeānu un Vidusjūru, bet ziemoja Spānijas un Portugāles dienvidos, dažādās upēs un ostās. “NatCat” joprojām ir visietilpīgākais katamarāns pasaulē pēc garuma. Plašumā līdzvērtīgas iekštelpas var piedāvāt tikai lielākas laivas. Interesants fakts – kuģu būvētavas dibinātājs Tom Luck savulaik apgalvoja, ka viņa katamarāni ir visstabilākie pasaulē, izsludinot 10 000 mārciņu balvu, ja kāds to nofotografēs ar vienu korpusu ārpus ūdens. Balva joprojām nav saņemta. Motorjahta “Lieliska Dāvana” arī ir ļoti interesants projekts. Jahta ir būvēta nelielā sērijā Nīderlandē uzņēmumā “Flevo Yachting B.V. Nijkerk”. Lielāko daļu izgatavoja burāšanas versijā, bet daļu – motorjahtas veidā. Laivai ir saglabātas vietas mastiem, ir ķīlis, un korpusa forma ļauj burāt, tāpēc, iespējams, kādu dienu mēs to pārveidosim par burāšanas jahtu. Konkrētā sērija tika ražota no 1992. līdz 1998. gadam. Tā pati kuģu būvētava joprojām nodarbojas ar jahtu un kuģu būvniecību, tostarp lielu izmēru, kurus būtu pareizāk saukt par mazām superjahtām. Vienā no tām var pilnībā atpazīt mūsu jahtas formu, vienīgi teju divas reizes lielāku. Tāpēc varam droši apgalvot, ka motorjahta “Lieliska Dāvana” ir būvējis superjahtās specializējies personāls, kas netieši runā par tās kvalitāti un dizainu. Motorjahta “Lieliska Dāvana” ir izgatavota no tērauda un sver iespaidīgas 18 tonnas. Pirms pievienošanās “Raido Travel” flotei, tā priecēja īpašniekus Vācijā un Nīderlandē

 

Kuri ir cilvēku iecienītākie maršruti izbraucienam ar jahtu?

Vispopulārākie ir vienas līdz divu stundu izbraucieni ar buru jahtu “Raido”, kā arī izbraucieni apkārt Zaķusalai ar motorjahtu “Lieliska Dāvana”.

 

Kurš ir eksotiskākais ūdens maršruts, ko paši esat izbaudījuši?

Līdz šim viseksotiskākais maršruts, ko esmu veicis, bija katamarāna “NatCat” pārvešana no Portugāles uz Rīgu. Es iebraucu Atlantijas okeānā no Gvadjanas upes, kas atrodas uz Portugāles un Spānijas robežas. Tālāk devos uz dienvidaustrumiem cauri Kadisas līcim, pēc tam caur Gibraltāra šaurumu iekļuvu Vidusjūrā, un vēl pēc tam gar Spānijas un Francijas krastu devos gandrīz līdz Marseļai. Un tur sākās īsta eksotika! Nolaižot mastu, es devos pa upēm un kanāliem. Sākumā pa iespaidīgo Ronas upi, tad pa skaisto Sonas upi, no kuras nogriezos uz Ronas-Reinas kanālu, kas vietām iet gar Dubas upi un pat pāri tai pa tiltu, bet dažreiz arī pazemē caur garajiem tuneļiem. Iekuģojot Reinas upē gandrīz pie Šveices, es izbraucu cauri visai Vācijas dienvidu daļai un, nogriežoties uz Amsterdamas-Reinas kanālu, nokļuvu Amsterdamā. Pēc tam bija vairāki izbraucieni jūrā un atgriešanās citos mazākos kanālos, līdz beidzot es nonācu līdz Ķīles kanālam, caur kuru iekļuvu Baltijas jūrā. Pēc Baltijas jūras šķērsošanas es beidzot piestāju Rīgā. Ar vienu apstāšanos aptuveni uz nedēļu, viss ceļojums ilga pusotru mēnesi.

 

Kādos laikapstākļos visvairāk izbaudāt jahtas vadīšanu?

Nenoliedzami, mani ideālie laikapstākļi jahtošanai ir saulaina diena ar vēja ātrumu apmēram 5-7 metrus sekundē. Šādi apstākļi ļauj aktīvi burāt, neradot spēcīga vēja sajūtu.

 

Kam obligāti jābūt līdzi, kāpjot uz klāja?

Pats svarīgākais uz klāja ir labs garastāvoklis! Esmu sastapis klientus, kuri acīmredzami ir ieradušies pēc kāda strīda, un varu droši apgalvot, ka jahtas izbrauciens te nelīdzēs. Izbrauciens ar buru jahtu sniedz prieku tikai tad, kad esi tam gatavs. Mēs piedāvājam iespēju ienirt jahtošanas pasaulē, sajust vēju burās, izbaudīt saules starus uz ūdens. Vienlaikus, mēs nevaram nevienu piespiest to izbaudīt. Un, lūdzu, uzmanīgi izlasiet noteikumu sarakstu, tur ir noderīga informācija par apaviem, ēdienu, dzērieniem utt.

 

Vai varat atklāt “Raido Travel” nākotnes plānus? Vai vēlētos paplašināt savu piedāvājuma klāstu?

Šajā sezonā mēs plānojam aktīvi attīstīt tālākus jahtu izbraucienu piedāvājumus jūrā ar nakšņošanu citā ostā vai pat citā valstī. Roņu sala (Ruhnu), Engure, Skulte ir tuvākie punkti šādiem izbraucieniem. Ventspils, Pērnava, Gotlande, Sāremā un pat Stokholma arī ir sasniedzamas ar jahtu ikvienam “Raido Travel” klientam, kas patiesi to vēlēsies. Tāpat “Raido Travel” sāks piedāvāt ekskluzīvākus braucienus ar jahtu, ko veiksim ar uzticamu draugu floti no augstāka cenu segmenta. Ja meklējat jaunu lielu, greznu, baltu jahtu, tagad tās būs pieejamas arī pie mums! Un neaizmirstiet par jaunajiem šīs sezonas piedāvājumiem, kas jau ir kļuvuši ļoti populāri, īpaši izbrauciens apkārt Zaķusalai ar motorjahtu “Lieliska Dāvana”, kas piedāvā stundu ilgu apstāšanos, kopējo atpūtas ilgumu izvēršot līdz 2,5 stundām!

 

 

Atpakaļ